Lussebullar ;)

Åh vad gott det blev ;)
har längtat efter lussebullar nu är det snart jul känns det som.

Skönt att vara ledig har varit mycket nu, visningar o jobb och att det ska vara
tipptopp hemma.
Äntligen är det klart, vi skrev kontraktet i fre kväll =)
Vi blev jätte nöjda med slutresultatet i budgivningen. 1:e April blir överlämnandet.
Nu är det bara att leta hyres så länge, huset blir inte klart förrän aug/sep.
Det va rekord många som va intresserade hela 60 fam på visningen o 30 intresserade
till budgivningen, det är typ rekord så mäklaren va helt extas ( vi med)

På fre kvällen bar det av till grand där jag hade bokat en svit, det va nämligen våran
5:e bröllopsdag ;) så jag hade fixat lite romantiskt på rummet W visste inte ens att vi skulle någonstans. Ett stort hjärta på sängen av rosblad, champagne, chocklad, färska frukter jätte mysigt, sen hade jag bokat bord på fiskmagasinet där det blev skaldjursplateau mmm :)
sen hem till hotellet för mys o en god natts sömn det va välbehövligt.

Vi va hemma igen kl 9 på morgonen, vi sover inte så länge. De har så god frukost där.

lördagen hade vi kalas min lillebror fyllde 15 år, grattis grattis.

Söndagen jobbade jag, men fick gå hem tidigare wissam va sjuk, tvungen o komma hem o ta barnen
så tråkigt när vi inte har någon som kan hjälpa oss med barnen,
typiskt oxå mamma åkte hem lör kväll :(

Idag har vi slappat o bakat lussebullar skönt med såna dagar.

Jobbar bara tis o ons denna vecka så det blir långledigt, ska passa på att julpynta lite hemma.

ha det så bra

Postat av: Catarina

Hallå. Kul att du läser och kommenterar.

Tror inte du behöver oroa dig för resan. Visst, det är många timmar och det blir snart ganska långtråkigt. Oavsett om man har ett vilt barn eller inte. Musse är inte heller världens mest lugna unge.

Men det är så många barnfamiljer so reser och jag kan lova dig att ni inte är ensamma med barn ombord.

En pappa på vår flygresa fick stå och trycka i ett hörn med barnet på höften i princip hela resan. Hon vägrade sova och bara skrek och skrek. Pojken bakom oss hade myror i brallan. Han skulle absolut inte sitta still och kröp fram och tillbaks på planet hela tiden. Det finns säkert tråkiga människor som inte alls tycker det är roligt men det får dom ta.

Dom flesta brydde sig faktiskt inte utan tyckte mest det var roligt med barnen.

Ett råd är att se till att flyget går på kvällen/natten så att sannolikheten att dom sover blir större. Leksaker är svårt, jätte svårt. Man vill ju inte ta med en massa sånt som låter. Vi körde på mutor i form av kex och mat och det kom vi långt på =)

Får dom spring i benen får du helt enkelt traska runt. Det ska nog gå bra.

Vi bor på Blue star centara Kata Beach. Vet inte hur mkt du vet om Thailand men det ligger iaf i Kata och tillhör Phuket. Hotellet är superfint. Och det finns verkligen något för alla. Dom älskar barn här dessutom. Och alla är helt otroligt vänliga. servicen dessutom är helt outstanding.

Går det att ordna så gör dom det.

Vår vagn försvann på flygplatsen i Phuket. Fick reda nu på att det var en stackare från hotellet som satt sig på moppe, kört en dryg timma för att hämta den på flygplatsen. Helt utan att vilja ta betalt för det. Och Musse får små presenter hela tiden =)

Här finns 3 pooler. En lite lugnare som är belägen vid spat dom har här. En jätte stor pool med rutschkana, poolbar och en massa annat kul för barnen. Sen finns det en till med små fontäner och en enskild del för små barn.

Det finns 2 lekrum för barn att leka i. Dom har barnpassning om man vill ha det. Såg nyss en dam som gick omkring med en liten pojke i vagnen. Dom verkade ha supermysigt ihop. Som sagt, dom verkligen älskar barn.

2 restauranger och poobaren som också serverar enklare rätter. Jätte god mat förövrigt.

Bamseklubb och sånt finns här också och det kanske passar emilio.

Så alltså. Jag rekomendera verkligen vårt hotell. Har aldrig vart så nöjd. Detta hotellet är superkänt för dess service och kvalité. Så du kan nog inte bli annat än nöjd.