Husbygge

Hej o hå!
Vad har hänt sen sist?? Vi har varit på 2 olika banker o väntat
på svar om lånelöfte till husbygget.
Så idag äntligen kom svaret inga problem nu är det bara tuta o köra.
Problemet är att vi inte riktigt bestämt oss vilket hus det blir.
Antingen Anebyhus, ett 2-plans funkis hus, kvadratvägen
Eller Myresjöhus, 1 1/2 plans lite mindre funkis men puts o allt, skanör.
Just nu krigar vi dom 2 mot varann för att förhandla till oss mer.
Idag har grävarna börjat på tomten med att riva stugan och börjat
med att schakta tomten, vilken skillnad redan efter 1 dag.
Så mycket stubbar o stora sten :(
vi har att göra sen att göra av med alla stenar.
I helgen väntar sista röjningen hoppas vi. Mamma kommer hit o
hjälper till att passa barnen så jag kan hjälpa till.

I helgen har vi haft slapparhelg. I lördags stor städa vi hemma,
sedan träffa vi veronica, johan, filip o linnea vi va o fika i fina vädret
i oskarshäll :)
Sedan tog vi en shoppingrunda allihopa på maxi mmm :)
Söndag va vi själva mammorna med barn utan karlar, vi laga lunch o va i
wasa parken. Både Paulina i Linnea älska o gunga :)
Sedan hälsa vi på min moster o mina kusiner.
Min "lilla" kusin på 5 mån hade blivit så stor redan växt om paulina.
Såg ut som en liten sumobrottare ;)
Igår tog jag en till shoppingrunda , massa fina tröjor till emilio.
Hoppa babysimmet igår va så trötta paulina får va med o simma på tors ist.

I morgon ska jag träffa Anna på fika, sedan åka till Jenny o fira Leah.
Ska bli kul o vara lite social.

ha det så bra


Kommentarer
Postat av: Tess

Det är bra, sug ut så mycket som möjligt ur "hus byggarna" =)



Nu har jag kagt dit lite rosa tusenskönor på din bakgrund...

Vill du inte ha det så gör vi om det!

Kram

2009-09-23 @ 10:39:15
URL: http://mummytessizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0